화창한 하늘 아래

(springwise.com에 올라온 기사입니다.)

우리나라에서는 홈플러스나 이마트와 같은 쇼핑센터에서 자동차 정비를 맡기면서 쇼핑도 할 수 있는 비즈니스 모델이 있지만, 운동 시설을 갖춘 차 정비소는 없는 것 같습니다.


간단한 엔진 오일 교환도 대략 30분 정도 걸리니 기다리는 동안 운동할 수 있어 좋은 아이디어 같으나, 운동 기구만 갖다 놓은다고 될 것 아닌 듯 싶습니다. 체육관이면 샤워시설, 운동복 대여 등 배보다 배꼽이 더 크지 않을까요?


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차 수리와 함께 운동도 할 수 있는 바레인의 오토샵



바레인 국립 자동차 회사가 최근 새로운 Sehla 서비스 센터를 열었다. 이 서비스 센터는 프리 와이파이 서비스와 로컬 셔틀버스 그리고 최신식 운동 시설을 제공한다.


Bahrain’s National Motor Company has launched a new Sehla service center which offers free wifi and shuttles to local destinations, as well as a state-of-the-art gymnasium.

 

영국 자동차 회사인 포르쉐 대리점의 경우, 고객이 쇼핑몰로 차를 가져오고 차가 고쳐지는 동안 쇼핑으로 시간을 보낼 수 있는 반면 바레인 국립 자동차 회사는 생각을 한 단계 더 발전시켰다. 새로운 Sehla 서비스 센터는 프리 와이파이와 로컬 셔틀버스 뿐만아니라 최신식 체육관을 갖추고 있다.


The UK’s Autofarm Porsche dealership may drive customers to the mall so that they can pass the time shopping while their car is being worked on, but Bahrain’s National Motor Company takes this concept a step further. Not only does the company’s brand-new Sehla-based service center offer free wifi and shuttles to local destinations, but it also houses a state-of-the-art gymnasium.


1988년 설립된 국립 자동차 회사는 바레인내 자동차 판매 선두업체 중 하나로 혼다, 쉐브레, GM, 캐딜락 그리고 허머를 취급한다. 올해 초 이 회사는 Shela 지역에 4백만 바레인 디나르를 들여서 9천평방미터짜리 체육 시설을 오픈했다. 여기에는 투명한 유리로 된 조망 지역이 있고 고객은 자신들의 차가 고쳐지는 모습을 볼 수 있다. 더불어 체육관 4층에는 다수의 게임 시설이 구비되어 있어 차가 고쳐지는 동안 운동을 좋아하는 고객들이 이용할 수 있다.


Founded in 1988, National Motor Company (NMC) is one of the leading automotive distributors in Bahrain, representing Honda, Chevrolet, GMC, Cadillac, and Hummer. Early this year the company opened a new BHD 4 million, 9,000 square-meter facility in Sehla complete with clear-glass viewing areas so that customers can watch their cars being worked upon, according to a report in the Gulf Daily News. An array of games are available to help customers pass the time, in addition to the four-floor facility’s gym, which can be enjoyed by fitness-minded customers until their car is ready to go.


다양한 계층의 자동차 소유자들이 찾아오지만 자동차 수리나 정비에 관한한 그들이 갖는 공통점은 기다림 뿐이다. 당신의 서비스가 끝나기를 기다리는 동안 여러가지 일을 할 수 있도록 그들에게 다양한 방법을 제공해라. 그러면 당신 자신을 돋보이게 할 수 있다. 전세계에 있는 서비스 공급자들은 이 점을 주목해라.


Car owners may come from all walks of life, but one thing they tend to share is an impatience when it comes to repairs and maintenance. Give them myriad ways to multitask while they wait for your service, and you’ll surely set yourself apart. Service providers around the globe: take note!


Website: www.nmc.com.bh

Contact: namco@nmc.com.bh


Spotted by: Cecilia Biemann



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